Звернення
Як подавати звернення
Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії».
Письмове звернення
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено:
● прізвище, ім’я, по батькові;
● місце проживання громадянина;
● викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Види звернень
Пропозиція або зауваження
Звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява або клопотання
Звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Особистий прийом громадян в умовах воєнного стану
З 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан, у зв’язку із чим, з метою запобігання проникненню на територію Головного управління Національної поліції в Тернопільській області сторонніх осіб, недопущення пронесення вибухонебезпечних предметів - будівлі та територія ГУНП в Тернопільській області, районних підрозділів поліції перебувають під посиленою охороною. У приміщенні Приймальні громадян відсутнє укриття, куди під час проведення особистого прийому могли б пройти громадяни при оголошенні сигналу «Повітряна тривога».
З огляду на впровадження таких та інших безпекових заходів права заявників на особистий прийом керівниками та іншими посадовими особами органів державної влади, право бути присутнім при розгляді заяви чи скарги тощо можуть зазнати обмежень.
Ураховуючи викладене, проведення особистих прийомів громадян керівництвом у Головному управлінні Національної поліції в Тернопільській області тимчасово обмежено.
Разом з тим, громадянам забезпечена можливість реалізації права на звернення шляхом подання усних або письмових звернень визначеними способами.
На даний час звернення та запити громадян приймаються у письмовому вигляді, засобами поштового зв’язку та засобами електронної пошти.
З метою забезпечення прав громадян на звернення, визначеного статтею 40 Конституції України, надано можливість реалізації такого права шляхом подання усних або письмових звернень визначеними способами, а саме:
- надіслати звернення на адресу електронної пошти Головного управління Національної поліції в Тернопільській області: [email protected]
- заповнити форму «Електронне звернення» на офіційному вебпорталі «Національної поліції України» (https://npu.gov.ua/onlajn-zvernennya);
- надіслати звернення на поштову адресу Головного управління Національної поліції в Тернопільській області (46001, м.Тернопіль вул. Валова, 11);
- залишити звернення у скриньці «Для звернень» у приміщенні контрольно-пропускного пункту ГУНП в Тернопільській області (м. Тернопіль, вул. Валова, 11);
- звернутися на «Гарячу лінію Національної поліції України» за номером телефону 0 800 500 202;
- викласти своє звернення черговому оперуповноваженому або слідчому у найближчому територіальному органі чи підрозділі Національної поліції України.
У разі необхідності термінового звернення або наявності інформації про вчинення кримінального, адміністративного правопорушення чи іншої події, яка потребує негайного реагування з боку поліції, можна цілодобово звернутись на телефонну спецлінію поліції «102»
У разі виникнення додаткових питань щодо здійснення особистого прийому керівництвом ГУНП в Тернопільській області, телефонуйте за номером 27-13-41.